Hodowlą roślin owadożernych zajmuję się od kilku lat. Miałam różne gatunki, ale ze względu na brak miejsca ograniczyłam się do kapturnic, bo w tamtym roku zrobiłam sobie torfowisko
Mam też dużą kolekcję pływaczy. Gdy zakwitną parapet wygląda jak kwitnąca łąka. W oczku wodnym zadomowił się nasz rodzimy pływacz Utricularia vulgaris.
I trochę zbieraniny
_________________ Jeżeli chcesz być szczęśliwy przez krótką chwilę, upij się; jeżeli długo, zakochaj się; jeżeli zawsze, zacznij uprawiać ogród...
Wysłany: 2010-04-30, 21:14
Krysiu podziwiam :-D ,zaskakujesz mnie ilością roślin a owadożerne to dla mnie swego rodzaju nowość więc ja się tu kochani rozwijam .Jakie robale pożerają jeśli można spytać?I niech ktoś mnie pouczy jak one łapią te biedne stwory?Przylepiają się do liści mniemam?
Pożerają wszystko co się da, oczywiście rozsądnych rozmiarów - muchy, komary, pająki itp.Jak łapią, to zależy od gatunku. U rosiczek przyklejają się do liścia i są rozpuszczane przez soki trawienne.
_________________ Jeżeli chcesz być szczęśliwy przez krótką chwilę, upij się; jeżeli długo, zakochaj się; jeżeli zawsze, zacznij uprawiać ogród...
Zwykle jakieś małe owady(mucha). Jeśli jakiś owad wpadnie do kapturnicy, do tej rurki, to tam jest taki płyn, coś jak kwasy trawienne, a dalej to wiadomo ;-) Inne jak muchołówka to łapią owady w pułapki, które maja 6 włosków czuciowych. Gdy się je poruszy to pułapka zamyka się i zaczyna trawić zdobycz. Tam nawet na jednym zdjęciu widać w pułapce muchę.Krysiu karmisz pływacze czy raczej nie?